Wednesday, February 23, 2011

Bila berkawan...

Bila Kita berkawan, kita kena ikhlas dan terima seseorang itu seadanya- kalau tidak hilang nikmat berkawan. 
Kalau kawan kita sakit, kita patut tolong kawan kita tuh, jangan la buat dia lagi sakit dengan mengumpat pasal kelemahan dia. 
Cari jalan untuk tolong meringankan began kawan kita.
 Kalau kita ikhlas berkawan, kita tidak Akan mewar-warkan kemelahan kawan kita.
 Buat apa? Dpt Dosa je.
 Kawan bertahun-tahun pon tak menjamin keikhlasan. 
Jangan jadi tin kosong ya! 
 Ilmu dan kemahiran adalah sebahagian dari pengalaman. 
Jadi.. Pengalaman ini membuka ruang untuk saya menimba ilmu dalam menangani masaalah ini dan juga kemahiran untuk memilih kawan. 
Saya terima awak seadanya- saya di kutuk & di kritik masa kita berkawan.
 Tapi saya hanya senyum dan tidak melawan.
Tata pon Ada tegur saya- kenapa mereka layan you macam tuh?
 Walaupun saya terguris dengan kata2 kesat awak , saya diam , 
Sebab saya faham, ketika itu awak mengalami tekanan yg sangat susah untuk diatasi. 
Saya hanya mampu menjadi seorang kawan yang prihatin. 
Call tiap2 hari sebab risau awak sorang dirumah. 
Takpe kAlau awak nak guna pengalamN saya di wad psikiatrik sebagai satu bahan bualan/gurauan/kutukkan.. 
Tapi saya amat sedih kerana awak sanggup buat mcm tuh ketika sAya dalam perjalanan melawan depression ini.  
SetiAp manusia buat silap. 
Awak dah menikam saya dari belakang- cerita perbalahan kami nih dah nak sampai setahun. 
Tapi dendam Awak masih kuat terhadap saya. 
Saya simpan topi itu, dengan satu sebab. 
Saya berharap kita dapat berkawan semula. 
Saya ingat kita nih dah dewasa nak gado lama2 nih mcm kurang sesuai. 
Mungkin Pada tahun lepas kami berdua telah melatah & menggunakan medium blog sebagai tempAt luahan perasaan. 
Saya dah Cuba untuk explain dan minta maaf.
 Tapi awak tolak. 
Disebabkan kelemahan saya- saya sampai lupa apa sebenarnya penyebab kita bergado-bila org tanya saya- saya hanya kata 'seriously - dah lupa'... 
Tapi Bila awak cakap saya NIH psyho- saya tergamam.. 
Manusia psycho ni la yang pergi sedaya upaya kerumah awak hampir tiAp2 jumaat untuk melihat awak senyum. 
Sampai kena perli la sebab masuk lambat balik kerja- ini semua saya tak ckp kat awak. 
Sebab takde apa pon leh dibuat. 
Dah memang lambat- lunch 1215-245.. 
Pick up kawan2 kat 2 tempat, gi rumah awak then hantar balik kawan - 
Jalan raja laut- faham2 je la kan...a
pa motif sebenarnya awak nak mewar-warkan penyakit saya?... 
Awak rasa puas? Gembira atas kelemahan orang lain?.. Kenapa ni?...
kami buka bazaar sama-sama, penat lelah dipikul bersAma, tapi tuh time ceria.. 
Tapi bila Ada perkara yang saya buat yang tidak mengikut citarasa & kemahuan awak-- 
awak campak terus ketepi.. Lupa segala kenangan bersama. 
Tapi walaupun dah sampai tahap kena caci maki mcm NIH pon, saya masih kesiankan awak... Kekadang mcm terfikir, awak sihat tak?
 Anak awak dah belajAr sampai mana?..
sure awak dah pandai buat cake!.. 
Saya tahu, nukikan saya ini akan SeKALI LAGI jadi bahan untuk awak dan kawan2 kita di FB, Twitter, SMS. 
Tapi atleast - saya tak hasut sesiapa untuk benci Dan maki awak- alhamdulillah 
Punya la HOT citer pasal saya- sampai benda yang takde kena mengena ngan saya pon saya jugak dituduh buat- pelik bin ajaib- 
buat kawan kita tuh- siasat dulu Cik kAk oit- saya NIH duduk diam2 je dlm kelompok saya- exstudents,exofficemates,officemates,family- 
jarang berintetaksi dengan exCBNers..mcm mana nak nak buang 'gang' atau pakatan- 
mcm berpolitik la pulak 

 This time i wrote in English- because some people get butthurt when they can't understand my simple English. :p Siz:222am:bukit jawi golf resort:bilik105:23/02/2011

loveNmarriage

World Wide Web