Tuesday, March 6, 2012

[Buku] Dendam karya Affifudin Omar


DendamDendam by Affifudin Omar
My rating: 4 of 5 stars

Seperti biasa, saya tidak berasa kecewa bila membaca buku terbitan Fixi! Tahniah saya ingin ucapkan kepada Team Buku Fixi yang bijak memilih penulis.

Buku Dendam ini telah berjaya menceritakan bagaimana perasaan dendam ini boleh membuat sesorang melakukan sesuatu diluar jangkaan, walaupun pada asalnya mangsa kejadian bukanlah watak utama dalam novel ini.Dendamnya kepada orang lain telah membuatkan dia 'terpsaksa' melakukan perkara yang kurang menyenangkan kepada pihak yang tidak ada kaitan dengan dendam utamanya. Kehidupan, hati dan kepercayaan seseorang telah di hancurkan oleh watak utama , Khalil Gibran.

Saya juga telah didedahkan bagaimana sesorang yang mempunyai kuasa dan wang mampu mendominasi sesebuah kerajaan dan negara. Wang ringgit dan kekayaan dapat mengaburi mata sesiapa, termasuk yang alim, warak dan patuh pada 'rules and regulations'

Ahamdulillah, novel ini juga dapat memberi panduan kepada mereka yang ingin kembali kepangkal jalan.

Plot ceritanya menarik dan membuatkan saya tidak senang duduk sebab ingin tahu apakah nasib  Khalil Gibran di dalam 'permainan-permainan minda nya'.



Masa yang diambil untuk membaca buku ini hanyalah dua hari.


View all my reviews





0 comments:

loveNmarriage

World Wide Web